محدودیت‌های ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی‌(ره) پیش‌بینی بارش‌های رگباری در برخی استان‌ها (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مادر مشهدی چهارقلو به دنیا آورد + فیلم خروج قطار باری از ریل در ازنا لرستان (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) تاکید شهید رییسی بر مردمی کردن حفاظت از محیط زیست دستگیری ۲ شکارچی قوچ‌های وحشی در نیشابور| جریمه شکار هر قوچ ۸۰ میلیون تومان تعیین شده است سقوط خودرو در نیشابور ۲ مصدوم برجای گذاشت+تصویر (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) دستگیری قاتل مسلح و اعترافات این فرد جانی(۱۱ خرداد ۱۴۰۳) مرگ‌های تلخ در پشت صحنه فیلم‌ها و سریالها | بازخوانی حوادث مرگبار سینمایی بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن و قند خون | خواص سرکه سیب را بشناسید با مهمترین عوامل گرمازدگی آشنا شوید | چه چیزی باعث گرمازدگی می‌شود؟ فعالیت بدنی کم در اوقات فراغت و کاهش خطر سکته مغزی واقعا مجبوریم روزانه ۸ لیوان آب بنوشیم؟ چگونه در سوگ به کودکان کمک کنیم؟ ترکیب طب ایرانی و نوین برای ترک سیگار تولد سومین گورخر پارک ملی کویر سمنان گیر کردن پاترول روی ریل، قطار تهران - یزد را متوقف کرد + فیلم دبیر ستاد ملی جمعیت: به دنبال افزایش حق فرزند و همسر برای کارکنان دولت هستیم صفر تا صد قوانین مربوط به «موتورسیکلت‌های پاکشتی» قیمت پیش‌فروش سؤالات امتحان نهایی با ارز دیجیتال اعلام شد!
سرخط خبرها

چشم امید «ارس» در باغ وحش مشهد به تشکیل یک کارگروه تخصصی درمانی فرابخشی

  • کد خبر: ۱۴۲۳۴۵
  • ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
چشم امید «ارس» در باغ وحش مشهد به تشکیل یک کارگروه تخصصی درمانی فرابخشی
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد خواستار تشکیل یک کارگروه تخصصی درمانی فرابخشی برای درمان ارس شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد سیاح در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به تلاش‌ها و اقدامات خوبی که برای درمان تنها پلنگ باغ وحش مشهد از سوی محیط زیست و دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است، لازم است از درمان منوپولی و انحصاری خارج شویم و از توان علمی و مشاوره متخصصان دیگر نقاط کشور نیز کمک بگیریم.

وی افزود: با توجه به اینکه متولی اصلی حفظ و نگهداری حیات وحش، سازمان حفاظت محیط زیست است، پیشنهاد می‌شود هرچه سریع‌تر درباره پرونده ارس با تشکیل یک کارگروه تخصصی درمانی فرابخشی موافقت شود. این کارگروه متشکل از کارشناسان حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور، کارشناسان مجرب و زبده دانشکده‌های دامپزشکی سراسر کشور، کارشناسان متخصص در انجمن درمانگاهی دامپزشکی کشور و کارشناسان بخش خصوصی شاغل در حیات وحش است. با تشکیل این کارگروه می‌توانیم اقدامات اثربخش و مؤثری برای نجات جان ارس انجام دهیم.

سیاح گفت: باغ وحش بزرگ شهر مشهد برخی تجهیزات خاص مانند قفس‌های مهارکننده گربه‌های بزرگ را که برای واکسیناسیون، خون‌گیری و معاینه حیوان استفاده می‌شود، ندارد و وجود آن از الزاماتی است که برای معاینه حیوانات در باغ وحش نیاز است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد اضافه کرد: همچنین، برای درمان و کنترل بیماری حیوانات باغ وحش تجهیزات و امکانات تشخیصی مانند دستگاه‌های رادیو‌لوژی، ام‌آرآی، سونوگرافی، سیتی‌اسکن و انجام آزمایشات کلینیکال پاتولوژی در آزمایشگاه‌های تخصصی و همچنین دارو‌های مخصوص حیات وحش لازم است و نیز برای درمان این گونه‌های نادر در حیات وحش انجام پرستاری‌های ویژه از موارد حیاتی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->